top of page

Păcurari - Canta

Cartierele Păcurari și Canta se confruntă cu probleme grave, pe care Primăria le-a ignorat până acum. În primul rând, locurile de parcare sunt total insuficiente. De asemenea, străzile dintre blocuri sunt într-o stare precară. Șoseaua Munteni, spre Grădina Botanică, este și ea într-o stare deplorabilă. Arterele principale din zonă, Moara de Foc, Canta și Păcurari sunt supra-aglomerate, iar traficul greu este o sursă permanentă de zgomot și poluare. Nu există o legătură directă cu transportul în comun cu zona Copou. S-a construit haotic în zona Cimitirului Evreiesc. Lipsesc locurile de sport și recreere, lipsesc pistele de bicicletă și lipsește un parc în zonă.

 

Soluțiile pe care le propunem:

 

  • Reamenajarea unor locuri de parcare existente, scoaterea lor la licitație, construirea de parcări supra/sub-etajate, degajarea vehiculelor abandonate.

  • Asfaltarea străzilor dintre blocuri pentru fluidizarea traficului în zona arterelor principale.

  • Reamenajarea și asfaltarea Șoselei Munteni pentru a asigura un mai bun acces către Grădina Botanică, singura zonă verde din aceste 2 cartiere.

  • Reamenajarea esplanadei Mimoza într-un miniparc prin îndepărtarea surplusului de beton și lemn din zonă.

  • Încurajarea utilizării mijloacelor alternative de transport pentru a elibera din traficul de pe arterele principale și eliberarea benzilor de lângă trotuar ocupate acum de mașinile parcate.

  • Realizarea unor benzi speciale pentru transportul alternativ care să deservească transportul în comun, taxiurile, bicicletele sau trotinetele.

  • Proiectarea unei linii de autobuz care să lege zona Păcurari (ERA sau Metro) pentru a deservi elevii și studenții ce stau în zonă și care învață la liceele și universitățile din zona Copou.

  • Recalibrarea proiectelor imobiliare în zonă pentru a evita strangularea străzii Iancu Flondor ce deservește zona (actualmente cu o singură bandă pe sens).

  • Deschiderea terenurilor de sport ale școlilor Ion Creangă, Petru Poni, Elena Cuza pentru elevi și în afara orelor de curs; construcția de noi facilități sportive în zonă.

  • Dublarea măsurilor locale cu măsuri strategice la nivel de oraș, de exemplu: construcția centurii ușoare, restricții pe ore de circulație (de exemplu în intervalul 7-10 dimineața), devierea pe centura mare a camioanelor aflate în tranzit, schimbarea modului de aprovizionare a agenților economici din oraș (utilizarea de vehicule de maximum 7 tone), închiderea stațiilor de asfalt din Dacia, cântar permanent la intrarea în oraș.

canta.png
bottom of page