Moara de vânt

Cartierul Moara de Vânt, deși situat la doar 8 minute de centrul Iașului, se confruntă cu mari probleme de infrastructură și mobilitate. Traficului în intersecții se desfășoară cu dificultate și nu există o infrastructură prietenoasă cu locuitorii. Sunt intersecții nesemnalizate corespunzător și zone predispuse accidentelor. De exemplu, pe Strada Moara de Vânt, care face legătura cu aeroportul, sunt tronsoane pe care mașinile circulă cu viteză, iar accesul de pe străzile adiacente se face cu mare dificultate. Cu excepția străzii Moara de Vânt, străzile din cartier sunt într-o stare avansată de degradare, pline de gropi, cu capace de canalizare nealiniate la nivelul străzii. Lipsește de asemenea infrastructura pentru pietoni, pentru persoane cu dizabilități și pentru mijloacele de transport alternative. Multe străzi adiacente și chiar și strada Moara de Vânt au trotuare foarte înguste, care de foarte multe ori sunt întrerupte de stâlpi de electricitate pietonii trebuind să le ocolească pe partea carosabilă și fiind complet impracticabile pentru persoanele cu dizabilități locomotorii. Și în cartierul Moara de Vânt, lipsa locurilor de parcare este o problemă majoră. Pentru multe clădiri de apartamente nu este asigurat un număr suficient de locuri de parcare. Acest lucru obligă persoanele care locuiesc în blocurile respective să parcheze pe carosabil, pe ambele sensuri de mers. O altă mare problemă a cartierului este lipsa spațiilor de recreere (spații verzi, spații pentru locuri de joacă pentru copii, plimbat animale de companie). Zona este preponderent ocupată de case, străzi înguste și aglomerate cu mașini parcate. Nu există în proximitate locuri de joacă pentru copii sau pentru plimbări sau activități recreative.

 

 

Soluțiile pe care le propunem:

 

  • Sunt necesare asfaltări sau folosirea altor metode de reabilitare și modernizare a străzilor și trotuarelor.

  • Aducerea la aceeași cotă a capacelor de canalizare cu nivelul carosabilului.

  • Realizarea unde este posibil a unui sistem de sensuri unice ca una din benzile de pe sens să poată fi folosită pentru lățirea trotuarelor (unde este loc chiar și pentru pistă de bicicletă/trotinetă) și unde este fezabil și folosite pentru instituirea unor locuri de parcare publice.

  • Identificarea unor locații unde se pot construi parcări publice și de asemenea, crearea unor sensuri unice unde una din cele două benzi să poată fi folosită în mod regulamentar cu scopul de a parca.

  • În intersecțiile lipsite de vizibilitate (cum este de exemplu intersecția dintre str. Moara de Vânt cu str. Spital Pașcanu), montarea de oglinzi rutiere.

  • În dreptul trecerilor de pietoni de pe str. C. A. Rosetti și str. Moara de Vânt, instalarea de limitatoare de viteză. De asemenea, înainte de trecerile de pietoni, plasarea de pioni pentru a opri parcarea înaintea trecerilor.

  • Identificarea unui spațiu în cartier care să poată fi valorificat și folosit cu destinația de parc (poate în proximitatea Cimitirului Sfinții Petru și Pavel).

© Cosette Chichirău 2020

Romania-8.png
USR LOGO-8.png
logo_cc_dark_blue.png